אינסטלטור באזור המרכז – נחלת בנימין

ביובית

החורף הגיע ויש לכם הצפה מהגשם? גיליתם כתמי רטיבות על הקירות וריח של עובש מתפשט בבית ? לא מזהים את מקור התקלה ? מבולבלים , מי אמור לשלם על התקלה, על מי האחריות? אל דאגה קראו את המאמר הבא ותקבלו תשובות לכל שאלותיכם.

עונת החורף היא תקופה מועדת להתרחשות של תקלות שונות במערכת המים הפרטית והציבורית. מערכת המים והביוב מחייבת תחזוקה שוטפת על מנת למנוע תקלות. חשוב מאוד אחת לשנה, לכל הפחות , לנקות את בור הביוב כדי שלא תהיה הצפה או נזילה בתקופת החורף בה הצנרת צריכה להתמודד עם כמויות גדולות של גשם שחודרת אליהן. שירותי תחזוקה לבורות ביוב ניתנים על ידי משאית ביובית ששואבת אליה את כל מי הביוב ואת הפסולת שחדרה לבור. מטרת השאיבה היא לנקות את הבור ולצמצם את הסיכון שתתרחש סתימה בבור ממי הגשמים שתביא להצפה בבור ולנזק לדיירים שקרובים למערכת (בדרך כלל דירי הקומות הראשונות).

כמובן שתחזוקה מונעת חשובה ביותר אך מה עושים אם קמתם בבוקר גשום של חודש אוקטובר ואתם מגלים הצפה של מים בבית? מה יש לעשות במקרה כזה?

הטיפול בבעיות מעין אלו חייב להיות טיפול מידי. עליכן להזמין ביובית שתשאב את כל המים ורק לאחר מכן יהיה ניתן לזהות את מקור הסתימה, לעיתים אלו שומנים שהצטברו על דופן הצנרת, לעיתים שורשי עצים או עצמים זרים חדרו למערכת וגרמו לסתימה ולאי מעבר של מים בצנרת. למרות הדחיפות של הטיפול בבעיה, רצוי מאוד לבדוק באתרי האינטרנט מידע והמלצות על בעל המקצוע שאותו אתם רוצים להזמין. וודאו שבעל המקצוע אמין ומעניק שירות אדיב, ערכו השוואת מחירים קצרה כדי לבדוק האם המחיר שמציע בעל הביובית מתאים למחירים המקובלים בשוק.

אל תבררו על מי מוטלת אחריות הטיפול בבעיה אלא קודם כל הזמינו בעל מקצוע. בדרך כלל דחית הטיפול אינה תועיל אלא רק תזיק. לאחר הטיפול פנו לוועד הבית. תפקידו של וועד הבית לגייס את כל הדיירים לטיפול בבעיה ולהשתתפות בתשלום. על פי החוק כל הדיירים צריכים להשתתף בעלות התיקון.

דילוג לתוכן